شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

سیب همانند معرفت است
سیب همانند حقیقت است
سیب همانند محبت است
سیب میوه صبر است
سیب میوه آن هنگام است که تو ناز می خری و صبورانه با تمام احساس درد را در آغوش می کشی...
که هماره البلاء للولاء بوده و هست...
سیب میوه ولایت است...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

خانواده

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۰۷ ب.ظ

شیر دادن به بچه باعث پاکسازی کبد مادر میشه. تا جایی که حتی اگر زنی کبد چرب داشته باشه،شیردهی باعث از بین رفتن این چربی مقاوم میشه. یعنی همون کاری که ورزش کردن انجام میده.

خیلی برام جالبه که مواد زائد بدن من، میشه بهترین غذا برای بچه من...

بذار قشنگتر حرف بزنم..مثبت بگم...

اگر بخوام سالم باشم و دچار رکود و گندیدگی نشم باید باعث رشد عزیزانم بشم. بهترین غذا و بهترین رشد رو براشون بخوام. 

به نظرم در مورد روح هم صدق میکنه. 

حالا هرچی این احساس مادرانه و این مراقبتگری در من قویتر باشه؛ دایره محبت من هم وسیعتر میشه. ولی همیشه اونی که نزدیکتره، محق تره.


+ به زمانی فکر می کنم که گمان میکردم باید تمام دنیا رو درست کنم... اما غافل از اون که اطرافیان خودم نیاز شدید به کمک دارن و من ازشون غافلم!

به خواهرم فکر میکنم که نیاز به چندتا پیامک داشت تا از مشکلات روانی حاد شوهرش برام درد دل کنه...

به خواهرشوهرم فکر میکنم که نیاز به دوتا جمله داشت تا پشت تلفن اشک هاش سرازیر بشه...

به مادر هام فکر میکنم که شدیدا نیاز به محبت و توجه و امنیت داشتن تا جایی که ممکن بود سلامت روانشون به خطر بیفته....

به پدرهام...

به برادرهام و مشکلات ارتباطی ای که داشت ذره ذره زندگیهاشون رو تحت الشعاع قرار میداد...


خدایا من رو ببخش که در صله رحم و رسیدگی به خانواده هام تا امروز کوتاهی کردم! تمام تلاشم رو برای جبرانش انجام میدم! خواهش میکنم دوباره بهم فرصت بده! ممنونم.

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۳۰
سیب

نظرات  (۶)

۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۶:۱۶ جنابــــــــ دچار
تاکید و اولویت دادن به اطرافیان در زمینه حمایت ، خیلی نکته مهم، خوب و راهبردیه است. :) قبول دارم
پاسخ:
سلامت باشید.
۰۱ آذر ۹۶ ، ۱۰:۲۰ پسر انسان
ارتباط های مجازی 
این توهم رو در ما ایجاد کرده که حالمون با اقوام خوبه
و صله رحم هم برقرار !
در نتیجه فاصله و دوری !
پاسخ:
این که فکر کنیم ارتباط مجازی یه ارتباط واقعیه فوق العاده اشتباهه! اصلا اون خاصیت رو نداره. حتی ارتباط تلفنی بهتر از چت و ارتباط مجازیه.
تن صدای طرف مقابل و لحن صدا رو شما فقط با ارتباطی که توش صوت باشه متوجه میشید. شاید نتونید تحلیل کنید ولی ناخودآگاه تاثیر میگیرید. متوجه حال طرفتون میشید. کجا توی چت این اتفاق میفته.
من خودم به شخصه بعد از این که صدای کسی رو زنده بشنوم از چت باهاش فراری میشم. چون دیگه اون دریافت درست و دقیقتر رو نمیتونم بگیرم.

۰۱ آذر ۹۶ ، ۱۰:۴۳ پسر انسان
دقیقا
عبارات متنی بیانگر حس و منظور نیست
برای هم همین یا احساس منتقل نمیشه
یا اصلا سو تفاهم ایجاد میکنه
پاسخ:
درسته.

نکته بسیار خوبی رو اشاره کردین در باب اینکه اگه نخوایم دچار فساد بشیم باید در رشد اطرافیان تاثیر بگذاریم... که این قضیه در تعالی و پرورش خودمون هم تاثیرگذاره...!
پاسخ:
خواهش میکنم.
اگر تکمله ای داشته باشید خوشحال میشم یاد بگیرم.
۰۲ آذر ۹۶ ، ۲۱:۵۹ س _ پور اسد
شروع از خود؛ نقطهء عطفی است برای ساختن .....
پاسخ:
درسته
به دید و بازدیدهای خانوادگی و فامیلی خیلی پایبندم. می شود کلی گره های زندگی را گشود.
 
پاسخ:
دقیقا.
اگر روح داشته باشن و واقعا به ارتباط سالم باشه خیلی برکت دارن این دید و بازدید ها. ولی منظورم چیزی بیشتر از دید و بازدید بود. رسیدگی به امورشون. برطرف کردن دغدغه های کاملا خصوصیشون. طرف درد دلشون شدن. براشون یه پشتوانه محکن شدن....
منظورم این جور ارتباط بود. براشون رفیق شدن....
این چیزیه که ازش غافلیم و گمان میکنیم نمیشه برای فامیل این کار رو کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی