شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

سیب همانند معرفت است
سیب همانند حقیقت است
سیب همانند محبت است
سیب میوه صبر است
سیب میوه آن هنگام است که تو ناز می خری و صبورانه با تمام احساس درد را در آغوش می کشی...
که هماره البلاء للولاء بوده و هست...
سیب میوه ولایت است...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

آقاپسر(۲)

شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۳۰ ق.ظ

برای تغییر در شکل رابطه باید از قالب مادر صرف که همه جوره سرویس دهنده ست در میومدم. یکم اقتدار به خرج میدادم و محیط خونه رو یکم سخت تر میکردم.

برای آقاپسر یه برنامه روزانه نوشتم و توی این برنامه، کاراشو مشخص کردم. ولی حدود یک ساعت(البته الان فکر میکنم باید ده دقیقه بیشترش کنم) به ورزش کردن و تمرین خونگی اختصاص دادم. یعنی نیم ساعت(الان فکر میکنم باید چهل دقیقه باشه) نرمش میکنیم. چون دیدم که آقاپسر به شدت کم تحرکه. به مدد دولت فخیمه هم زنگ ورزش عملا توی مدرسه شون اجرا نمیشه. یعنی در واقع من دارم چارپاره استخون بی بنیه تحویل جامعه میدم و نیم ساعت رو هم به سه تا فعالیت مهارتی تمرین خط، تمرین زبان، که الان انگلیسیه و بعدتر ها ان شاءالله عربی، و تمرین قرآن که به نظر همسر جان حفظ بهتره(البته من تجوید رو ترجیح میدم) اختصاص دادم. خط و انگلیسی رو خودم یاد میدم. ورزش هم با خودمه اما قرآن رو همسرجان تقبل کردن. به دو دلیل رضایت دادم. یعنی اصلا خوشحال شدم. هم به ارتباط آقاپسر با پدرش کمک میکنه. هم همسرجان از من بهتر میتونن فعالیت قرآنی داشته باشن. من خودم تجوید کار کردم منتها همسرم مناسبتر بودن.

در عمل یه سری نقایصی پیش اومد که بازم بعدا براتون میگم...

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۳۰
سیب

نظرات  (۸)

۳۰ دی ۹۶ ، ۱۰:۴۲ دست نویس
چنین فعالیتی خیلی خوبیه
فقط باید مستمر باشه
پاسخ:
همین استمرار پاشنه آشیله اکثر برنامه ریزی های منه!
آفرین ک اینقدر وقت میذارید
خیلی عالیه
دارم فکر میکنم همه ی کارهای خوب و نتیجه های خوب عالم اولش از یه دغدغه شروع میشه
بقول تو انرژی مون رو باید ازش کار بکشیم و الا هدر میره.
(البته این حرف صدها بار از زبون خیلی ها شنیده شده الان دارم مثال عینی اش رو میبینم تو شرایطی که خودتون گفتید و شرایط مشابهی که خودم تو شرایط میبینم..)

پاسخ:
اگر انرژی جهت داده نشه به صورت منفی بروز پیدا میکنه...

چه قدر شرایط تو شرایطه!خخخخخ
۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۱:۵۱ قاسم صفایی نژاد
نمیدونم پسرتون چند سالشه. خدا حفظش کنه. یه پیشنهاد: کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان اثر شهید بهشتی رو مطالعه بفرمایید. خیلی کمک میکنه.
پاسخ:
پسرم الان کلاس اول دبستانه.
خیللییییی ممنون از معرفی کتاب.
ممنون از کمکتون.
پسرک معتاد نشه زیر بار این همه جدیت؟! :)
اعتراضی نداشت؟ :)
پاسخ:
نه اعتراضی نداره.ولی یکم اصطلاحا زیرآبی میره.یعنی وقت تفریح که میشه راحت برنامه رو اجرا میکنه وقت کار سختشه. 
جدیت من برای این سن عادیه.حتی میشه گفت کم هم هست.
الان آقاپسر توی سنیه که باید به حرف من و باباش گوش بده و نه نیاره.
مادر نمونه  ... موفق باشین...
پاسخ:
بین حرف و عمل خیلی فاصله هست.تا اون چیزایی که روی کاغذ هست در عمل پیاده بشه....فکر کنم حضرت صاحب الژمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کنن!😁
منم برای اون نیم ساعته نت اینجورم :)
پاسخ:
باید آدم مراقب برنامه ریزیش باشه.نیم ساعتم برای نتگردی یه کسی مثل شما کمه.باید واقع بینانه برنامه ریزی کرد.
در ضمن محاسبه کنید که چه زمانایی به برنامه تون عمل کردید و چه زمانایی نه،با توجه بهش به خودتون امتیاز بدید. این جوری پایبندیتونذبیشتر میشه.حتی میتونید در صورت پیشرفت، به خودتون جایزه هم بدید 
آره ممنون اینم پیشنهاد خوبیه
+ مثل نوشتن کارهای فردا قبل از خواب، که واقعا مفیده
پاسخ:
کلا برنامه ریزی یه کار دفعی نیست. یه پروسه ست. برنامه چیزیه که باید بهش پرداخته بشه.باید ذهنتون درگیرش باشه وگرنه از کارایی که توی برنامه تون گنجوندید غافل میشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی