شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

سیب همانند معرفت است
سیب همانند حقیقت است
سیب همانند محبت است
سیب میوه صبر است
سیب میوه آن هنگام است که تو ناز می خری و صبورانه با تمام احساس درد را در آغوش می کشی...
که هماره البلاء للولاء بوده و هست...
سیب میوه ولایت است...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

به هر سو بنگرم روی تو بینم

سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۵۸ ق.ظ


یه زمانی هر سمتی نگاه میکردم به "ولایت"می‌رسیدم.
ینی هرچی ها...
الان یه مدته به هرچیز و هرجا نگاه میکنم به "ارتباط با خدا" می رسم.
به نظرم رشد کردم..به نظرم خوبه!
به خاطر این که ولایت صرفا یه فکره... یه اعتقاد. خب درسته که در افعال ما نمود داره ولی بالاخره یه باوره. اما ارتباط با خدا رفتاره. ممکنه نمود بیرونی نداشته باشه ولی بالاخره انجام باید بشه. فقط دونستن چگونگیش و چرایش کافی نیست. باید انجام بشه...
 عمل خیلی سخته...
ما درگیر عاداتمون هستیم!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۲
سیب

نظرات  (۷)

شما مغرور هم هستی! به غرورت کمی فکر کن!
پاسخ:
شاید باشم...
هنوز خیلی چیزا هست که از خودم نمیدونم...هر زمانی یه چیزی از خودم رو میشناسم...خوب یا بد...

اما شما چرا ناشناس نظر گذاشتید؟ من که نمیتونم از این طرف صدمه ای به شما بزنم! حتی اگه از انتقادتون ناراحت هم بشم...

+ دعا کنید که خدا نقص های وجودیمون رو رفع کنه! غرور هم یکیش اگر هست.



۰۲ آبان ۹۶ ، ۱۲:۴۶ جناب دچـ ــــار
حتا ما دچار عاداتمون هستیم!
پاسخ:
من که کسی نیستم که خیلی راحت بتونم عاداتم رو تغییر بدم شما رو نمیدونم.
۰۲ آبان ۹۶ ، ۱۸:۵۵ حصار آسمان
منم یه مدتی هر کاری میکردم به عیبام میرسیدم :)
امان از عادت
مناجات میکنی با خدا، بار اولش خیلی لذت داره. اما امان از اینکه بشه عادتت. دیگه لذتی واست نداره
پاسخ:
عادت به کار خوب بد نیست ولی عادت بد بده و تغییر عادت سخته.
سلام
اره منم یه مدت تقریبا زیادی هر طرف نگاه میکردم عیب هام برملا میشد
یعنی هر جوری نگاه میکردم از خودم عیب کشف میشد...
خیلی هم تلخ بود...مثل زهر...ولی خوبیش این بود می فهمیدم هیچی نیستم و خیلی جای کار دارم.
اصلا یکی از بهترین خیرهای خداست حتی،که میخوره تو ذوقت مدام،یه عیب رو رفع میکنی،یه عیب دیگه نمایان میشه.
امیدوارم روندمون صعودی باشه همیشه
رشد کنیم
پالایش بشیم
خیلی لذت بخشه...
خیلی کیف میکنم خدا حالم رو میگیره که بعدش با سختی و تلاش یه لذت بزرگتری رو به دست بیارم
خیلی عیار این لذت بالاتره
خیلی میچسبه...
پاسخ:
دوست دارم بهتر بشم اما زمانم کمه!
می فرمایند برای رسیدن به خدا وسیله بجویید !
اتفاقا با ولایت است که می توان به خدا رسید
البته نه ولایت هر کسی !
آنکه خود خداوند متعال فرموده است
اطیعوالله و اطیعوا الرسول و اولی امر منکم
اولی امر همان اهل بیت اند
همان وسیله ها
اتفاقا با ولایت خیال آدم راحت تر هم می شود
که پدر دارد
صاحب دارد
پشت دارد

 الامام الانیس الرفیق والوالد الشفیق والاخ الشقیق والام البره بالولد الصغیر
پاسخ:
سلام.
بله درسته.
جز با ولایت اهل بیت نمیشه به ارتباط با خدا رسید. چون تنها ریسمانی که از طرف خدا برای هدایت بشر فرستاده شده پیامبران و اهل بیت هستن. من تا قبل از این فقط توی درک رابطه ولایی سیر می کردم. الان هم به همه چیز نرسیدم. ینی تازه فهمیدم که چه قدر صفرم! حالا تازه دارم به این فکر می کنم که اتصال من به این ریسمان ولایت چه جور باید در عملم بروز داشته باشه. اولین دسته اعمالم هم که باید درستشون کنم اعمال عبادیمه.
توی پستای بعد یکم مشخصه...
احسنت 
دقیقا همینطوره
اصلا راه ولایت مدار شدن رسیدن به این نکته است که من فقیرم

پاسخ:
توی فیزیک میگن شارش بار از قطب مثبت به منفی اتفاق میفته و هرچی این اختلاف بار بیشتر باشه شارش بیشتری اتفاق میفته و رابطه قویتری بین قطب مثبت و منفی ایجاد میشه.
هرچی درک ما به فقرمون بیشتر باشه رابطه قویتری ایجاد میشه....

ممنون. بازم منتظر نظراتتون هستم. اگر فرمایشی داشته باشید واقعا ممنون میشم کمکم کنید...
خواهش میکنم
بزرگوارید
استفاده میکنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی