شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

سیب همانند معرفت است
سیب همانند حقیقت است
سیب همانند محبت است
سیب میوه صبر است
سیب میوه آن هنگام است که تو ناز می خری و صبورانه با تمام احساس درد را در آغوش می کشی...
که هماره البلاء للولاء بوده و هست...
سیب میوه ولایت است...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

یه سوال مهم.خواهش میکنم بهش فکر کنید!

چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ

کسی که به ظلم کشته میشه مرگش جانسوزتره یا کسی که به طرز بدی کشته میشه؟

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۷
سیب

نظرات  (۹)

یعنی کسی که بد کشته شده باشه ولو اینکه ظالم هم باشه؟
پاسخ:
نه الزاما ظالم نیست. فقط توی این دو تا مورد مقایسه کنید:مرگ مظلومانه بدتره یا مرگ فجیع؟
یعنی مثلا یکی چاقو بخوره کشته بشه اما اتفاق دیگه براش نیفته(مرگ مظلومانه) اما یکی از کوه پرت بشه یا مثلا گرگ یا حیوون وحشی بهش حمله کنه اما به واسطه مردن، ظلمی بهش نشده باشه؛کدوم بدتره و بیشتر دردناکه؟
مرگ مظلومانه دردناکتره چون بی گناه بهش ظلم شده و کشته شده 
نظرمنه البته
پاسخ:
...
در جانسوز بودنشون فرقی نمی کنه
اما کسی که مورد ظلم واقع شد علاوه بر رافت حس حق خواهی و حق طلبی و مسئولیت رو در انسان قلیان میده...
اما اگر مومنی مظلومانه کشته بشه طبیعی هست که برای اهل حق جانسوزتره...
پاسخ:
پس چرا مرگ یه بچه چهارده ساله توی اغتشاشات اخیر کمتر تسلیت داشت؟چرا عزای عمومی اعلام نشد برای کسی که توی مملکت اسلام واقعااا مظلوم کشته شد ولی برای کشته ها کشتی سانچی(که با علم به خطرات همچین شغلی واردش شدن.هرچند مرگ سختی بود و جانسوز) اینقدر تسلیت و اینقدر سرو صدا میشه؟

کشته های اغتشاشات اخیر واقعا حقشون ضایع شده! چرا اون قدر دلمون به درد نیومد؟ چرا اشک نریختیم؟ بچه ۱۴ساله واقعا به کدوم گناه کشته میشه؟!!

یا حتی فراتر از اون،چرا برای بچه ها یا کشته های مظلوم بقیه دنیا، درد نمیکشیم و اشک نمیریزیم؟
این حرفام به این معنی نیست که بیوه شدن زن های کارکنان کشتی سانچی یا داغ دیدن مادر اون خانومی که توی این کشتی کار میکرد برام دردناک نیست ولی واقعا برای درد خودم فریاد زدن مهمتره یا برای دفاع از مظلوم؟
سؤال شما صحیح نیست چون معیاری براش تعریف نشده
یعنی ناقص هست
جانسوز بودن یعنی چی؟
برای خودش یا اطرافیانش؟
اگر جانسوز بودن یعنی رنج برای خود فرد، اساسا تمام رنج های پیش از مرگ موجب حسنه هست برای مؤمن.

پاسخ:
منظورم از نگاه شمای مشاهده کننده  هست نه خود فردی که کشته میشه.شما حالا اینقدر بسطش نده..توی همین سطح بررسی کن لطفا. 😊
من فکر می‌کنم مرگِ مظلومانه
پاسخ:
...
من فکرنمیکنم مقایسه ی این دوموردی که کردین خیلی درست باشه همه ی مردم واسه مرگ اون پسر ۱۴ ساله ناراحت شدن و حتی وقتی اخبار از مردم مصاحبه میکرد همه همین مسئله رو میگفتن 
من مرگ دردناک و یهویی رو تجربه داشتم اونقدر تلخه که حد نداره اما مثل آتیش روی خاکستر طی یه مدت زمانی فروکش میکنه ...
اون پسربچه و پدرش دونفر بودن و افرادی که تو کشتی سانچی غرق شدن ۳۲ نفر و همین طور حادثه ی پلاسکو شاید فقط عمق ناراحتیا که بیشتره به خاطر تعداد افراد بیشتریه که اسیب دیدن وگرنه هردو مظلومانه از دست رفتن و هردو دردناک بودن ...
ماها همونقدر که خیلی زود احساساتی و ناراحت میشیم همون قدر زودم باهاش کنار میایم و میره جزو خاطرات تلخ فراموش نمیشه ولی کمرنگ میشه !
پاسخ:
حس انساندوستی خیلی خوبه ولی ما به عنوان یه مسلمون وظیفه داریم احساساتمون رو در جهت تحقق عدالت پرورش بدیم. 

در مورد شدت ناراحتی باید بگم تا جایی که من دیدم بین عموم مردم(نه فقط مذهبیون یا دور و بری ها) فیلترینگ تلگرام دغدغه بزرگتری بود تا صدمه دیده های اغتشاشات.
حتی بلاگرای مذهبی هم درسته واکنش نشون دادن ولی غم و غصه دفاع از مظلوم کمرنگتر بوده.

من نمیگم کشته شدن ملوانای ایرانی کم اهمیته یا داغشون کمرنگه ولی مظلومانه...شک دارم باشه.چون کسی که میره ملوان میشه یا هر شغل پرخطری رو قبول میکنه،خطراتش رو میپذیره. پس مظلوم نیست. (هر چند مأجور هست و این افراد الگوی شجاعت توی جامعه میتونن باشن)اون جوری هم که از اخبار موثق متوجه شدم نمیشده نجاتشون داد....البته جزئیاتش هنوز کاملا روشن نیست. اگر هم میشده ظلمی که به این افراد شده کجا و کشته شدن اون پدر و پسر و صدمه دیدن مردم عادی کجا!

اینجا کمیت اصلا مطرح نیست. این طور بخوایم حساب کنیم،در جریان سقیفه فقط به یه نفر ظلم شده؛در جریان کربلا فقط هفتاد و دو نفر کشته شدن؛ و ائمه ما هم فقط دوازده نفرن.
جایی که ظلم بشه حتی به یه نفر، انگار به همه عالم ظلم شده.تعداد مطرح نیست!

من اعتقادم اینه که با توجه به اخبار موثق به اون ملوان ها ظلم نشده اگر هم شده این ظلم باعث مرگشون نمیشده(البته اخبار بعدی شاید حرفم رو رد کنه) ولی به اون پدر و پسر و کشته های دیگه ظلمی شده که باعث مرگشون شده.
اینم اضافه کنم.منظور من کل کشته شده های اغتشاشات اخیره نه فقط دونفرشون که اگه نگاه کمی هم داشته باشیم،تعداد اینا بیشتره.

دقیقا با ابراز احساسات بدون فکر و تعقل مشکل دارم! 
نمونه بارز این تفاوت و تبعیض اعلام عزا بود.برای کشته های اغتشاشات اعلام عزای عمومی شد؟ من که یادم نمیاد.اگه شما یادتونه لطفا به من بگید. ممنون میشم.

من دو نوع مرگ رو مقایسه نکردم‌. واکنش مردم در دو اتفاق نزدیک(از لحاظ کیفی و زمانی) به هم رو تحلیل کردم و گفتم اگر میخوایم احساساتمون بستر ظلم نباشه باید منطقی و عادلانه اونها رو مدیریت کنیم.
خب شاید نباید این انتظار به حق رو از رسانه و مسئولین خودمون داشته باشیم...
خیلی از اونها واقعا پرت هستن...
البته خودشون هم مقصر نیستن... هنوز طلب عموم جامعه اینه... همچین مسئولی جدای از همچین ملتی نیست...

و البته در قیامت بیش از اون مسئول ناکارآمد و مردمی که توی باغ نبودن اون انسان آگاه و مومنی بازخواست میشه که به اندازه توانش کار نکرد...

خود من یکی از دعاهای ثابت و دغدغه همیشگیم اینه که خدا بهم توفیق خدمت و تاثیرگذاری در جهت تحقق دین و نصرت ولی اش رو بهم بده...

واقعا خدا به هر کسی این توفیق رو نمیده... به پست و سِمت و این حرفا نیست...
محسن حججی گمنااااااام ، نصرتی که به دین خدا کرد و نصرت که به ولی زمانش کرد بسیاری از آقایون با سی چهل سال در دستن داشتن سِمت های بالای مدیریتی در کشور انجام ندادن...
چهل سال انوان پست ها رو داشته ریس مجلس شد ، در شورای عالی امنیت ملی بوده ، رئیس صدا و سیما بوده و ..... یک دوجین پست داشته اما توفیق یاری دین رو پیدا نکرد...

خدا باید توفیقش رو بده... باید بخوایم به صدق و خدا عطا کنه...
باید بشویم تا خدا عطا کنه...

پاسخ:
دقیقا مسئله منم طلب عمومی جامعه ست.مخصوصا مذهبیون.وقتی آدم مذهبی همراه با موج معیوب بشه نباید سکوت کرد! آدم معمولی و عموم تکلیفشون روشنه منم انتظاری ندارم. ولی آدمای مذهبی به تبعیض نباید سکوت کنن.نباید چشم بسته انتخاب کنن.


سلام
دغدغه ات بهم دغدغه داد
فکر میکنم کشته شدن این بندگان خدا تو ماجراهای سیاسی کنارش گم شد
به شخصه راجع به ابعاد اغتشاشات خیلی بی اطلاعم تو خود اون روزها که دسترسی به هیچ رسانه ای نداشتم تا مدتها بعدش و حتی تظاهرات هیچ شهری هم نتونستم برم و خیلی بده واقعا...تجربه ی اینهمه بی اطلاعی رو از وقتی که دغدغه مند شده بودم نداشتم.
بقول شما یه سری نکات دقیق و ریز رو عموم نمیبینن رسانه ی فعلی ما نمیپردازه، مسوولین توجه ندارن اما مذهبی های ولایی باید بفهمن باید رصد کنن باید مطالبه کنن باید روشن کنن بقیه رو هم.
*
گاهی خیلی تشر لازمم! چقدر مگه عمر داریم؟ چقدر باید نفهمم و رهبرم مومن های گمنام مون ادمهای خیلی بهتر از من هزینه بشن
چرا خودم رو هزینه نکنم برای پیشبرد امر انقلاب برای رضایت ولایت...

الان نیومدم شعار بدم یا خودم رو تبرئه کنم،شما میشناسی من رو..دارم میگم نیت چجوری بوده، اشکال کجاست و شاید در این گفته ها خیری باشه...

پاسخ:
سلام
ما به عنوان آدمایی که داعیه دینداری داریم باید مراقب بقیه باشیم.باید حق طلب تر باشیم.هوشیارتر باشیم.
نمیشه بدون فکر با امواج همراه بشیم. البته من خودم خیلی جاها غفلت دارم.
۰۷ بهمن ۹۶ ، ۲۱:۲۳ خانم لبخند
مرگ مظلومانه "بیشتر" دردناکه.
البته واسه من.
پاسخ:
خدا رو شکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی