شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

سیب همانند معرفت است
سیب همانند حقیقت است
سیب همانند محبت است
سیب میوه صبر است
سیب میوه آن هنگام است که تو ناز می خری و صبورانه با تمام احساس درد را در آغوش می کشی...
که هماره البلاء للولاء بوده و هست...
سیب میوه ولایت است...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

یک درد دل صادقانه

جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۲۵ ق.ظ

بعضی اوقات احساس میکنم خودم رو خیلی بهتر از اونچه که هستم نشون میدم. هیچ وقت فکر نکردم که خیلی بلدم یا خوبم. همیشه گمانم به خودم "باید خوب بشم" بوده. بعضی اوقات وقتی حرف دیگران رو در مورد خودم میشنوم تمام بدنم میلرزه. کاش هیچ روزی نرسه که تمام من براشون مشخص بشه. کاش هیچ وقت پرده ها برانداخته نشه، یا اگر پرده ای برانداخته شد من تونسته باشم اشتباهاتم رو جبران کنم. پاک شده باشم....

یه جایی یه نفر نوشت:نباید جلوی نقد کسانی رو که خودشونو خوب جلوه میدن بگیریم...

منظورش به من بود. همون لحظه ترسیدم! من خودم رو خوب جلوه دادم؟ خدا منُ ببخشه! من نخواستم خودم رو خوب جلوه بدم! من فقط سعی کردم محترمانه حرف بزنم و کسی رو ناراحت نکنم، ولی اصلا نخواستم خودم رو چیزی بیشتر از اونی که هستم نشون بدم. اگر کسی رفتار من به نظرش خوب اومده واقعا به خاطر نگاه خوب خودش بوده. البته از اون فرد به هیچ عنوان ناراحت نشدم. بیشتر دغدغه م خودم بودم و عملکردم...

یه وقتایی دلم میخواد بیام از اشتباهاتم اشتباهاتم بگم..از رفتارام با همسرجان، از رفتارام با آقاپسر و خانوم کوچولو...از کارای اشتباهی که کردم. و بعد از گفتنشون همین جا اظهار پشیمونی کنم. ..

اما شرمم میاد آبروی خودم رو ببرم! یه دلیلش قولم به همسرجانه که گفتن حق نداری از عیوب خودت جایی بگی، تو ناموس منی و حق نداری آبروی ناموس من رو ببری....

این قولی که همسرجان از من گرفتن، به خاطر غیرتشون بوده. درک میکنم...

دلیل بعدی رو هم از همین دلیل برداشت کردم. جایی خونده بودم که خداوند غیرتمنده و غیرت ورزی رو دوست داره.(روایتی از حضرت امیر علیه السلام) وقتی شوهرم به خاطر غیرت از من همچین قول سفت و سختی میگیره، خدا به طریق اولی به من اجازه گفتن از اشتباهاتم رو نمیده! آبروی من فقط مال خودم نیست!مال خداست!

از طرفی هم وقتی به عملکرد خودم نگاه میکنم میبینم اصلا در حد جایگاهم رفتار نمیکنم! خیلی خطا دارممم، اونقدر که روم نمیشه بگم کی هستم! شاید اگه بگم جایگاهم چیه، بگید چرا در شأن چیزی که هستی رفتار نمیکنی و باز هم این جوری بشم لکه ننگ!!


میدونم چرا این پست رو گذاشتم.احساس کردم خیلی لازمه...



بعدانوشت:به درد دل منفی میدید؟فازتون چیه؟! ⁦:-)⁩


موافقین ۶ مخالفین ۱ ۹۶/۱۱/۱۳
سیب

نظرات  (۷)

شاید همه‌ی این‌ها خلاصه بشه در یک کلمه:
غرور!
پاسخ:
غرور من؟
سلام
مگه اصلا این جمله که نباید جلوی نقد کسانی...... جمله ی ناراحت کننده ایه؟ 
حرف عجیبی بود 
من موندم در منظورتون از این حرف، الان دارید به طور ضمنی توبیخ می کنید! جالبه :) 
پاسخ:
سلام

ناراحت کننده نبود.گفتم که توی متن ناراحت نشدم.یه جورایی یه تلنکر بود.
من خودم میدوم که اون اندازه ای که هستم خودمو نشون ندادم. سعی کردم خوب باشم اما رفتارای غلط زیادی دارم. این برام تلنگر بود.

توبیخ بود برای خودم. ضمنی هم نبود. خودمو خیلی واضح توبیخ کردم!
بین اینکه نظرم را عمومی بنویسم یا خصوصی موندم
پاسخ:
بد نبود نظرت؟چرا باید عمومی نباشه؟
لذت داشتن این نوع آقابالاسرو فقط خودمون میفهمیم...:)
پاسخ:
⁦:-)⁩
حالا یکمشون رو بگید
تا ما براتون استغفار و نچ نچ نچ کنیم!
پاسخ:
نه تعریف و تمجید...نه اعتراف به گناه و اشتباه...
۱۴ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۴۷ حصار آسمان
منم با همسرتون موافقم
و این درست ترین راهه. راه عاشقان واقعی
اما وقتی دو نفر خیلی بهم نزدیک هستن، شاید بهتر باشه از مشکلات و درد و دل هم باخبر باشن. شایدم نه! شاید گفتنش باعث بشه کم کم از چشم هم بیفتن یا دیگه مثل قبل واسه هم احترام قائل نباشن. اما من همیشه با این مورد مشکل داشتم. از یه طرف به نظرم بهتره گفته بشه و از طرفی باید اول ظرفیت طرف مقابل مشخص بشه.
یعنی طرف مقابل من باید چنتا صفت داشته باشه: پوشاننده عیب، شکاک نبودن، حسن ظن داشتن، بخشنده بودن، قضاوت بیجا نکردن
اگر این صفت ها رو نداشته باشه یا کامل نداشته باشه، مشکل ایجاد میشه. همه نمیتونن مثل خدا باشن تا من بتونم با خیال راحت پیشش از عیبام بگم
من با گفتن عیبام پیش خدا نه تنها جایگاهمو از دست نمیدم، بلکه عزیزتر هم میشم...اینه مرام خدا!
پاسخ:
کم پیش میاد همچین آدمی پیدا بشه...همون صفات.
همه انسان ها دارای فراز و نشیب هستند، هیچ انسانی کامل نیست جز اولیا الله
موفق باشید
پاسخ:
سلامت باشید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی