شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

دست دراز می کنم و می چینم...

شاخه سیب

سیب همانند معرفت است
سیب همانند حقیقت است
سیب همانند محبت است
سیب میوه صبر است
سیب میوه آن هنگام است که تو ناز می خری و صبورانه با تمام احساس درد را در آغوش می کشی...
که هماره البلاء للولاء بوده و هست...
سیب میوه ولایت است...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

من و همه خواهرانم

يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۴۴ ب.ظ

سالای قبلم به خونه شون میرفتیم ولی فقط توی سالن مینشتیم. و البته به خاطر بعضی مسائل میل چندانی به رفتن نداشتم. اما امسال چون قصد کرده بودم با همه ارتباط بگیرم رفتم.

برای عوض کردن پوشک خانوم کوچولو به اتاق خوابشون رفتم و واییی...

تازه متوجه شدم تمام چیزی که توی سالن میدیدم همه ش یه ویترین بوده. زندگی به شدت محقر و سختی داشتن. تخت خوابشون(که اونم به خاطر کمر درد خانوم تهیه شده بود) فقط یه چهارپایه از جنس نئوپان بود که یه رو تختی کهنه روش انداخته بودن. سه تا بالش با رو بالشیای شدیدا کهنه و کثیف، یه گوشه تخت بود که وقتی نگاه میکردی متوجه ضعف مدیریت توی خونه و کم بودن توان خونه داری خانوم می شدی. هر وقت خانوم و بچه هاشو میدیدم، میشنیدم که از گوش درد یکیشون شکایت می کرد اما حواسم به کثیف بودن روبالشایا نبود! 

یه گوشه روتختی جای ادرار بچه بود که بعدا متوجه شدم خانوم به خاطر کمردرد نمیتونه بچه رو به موقع دستشویی ببره و خود همین مسئله بازم عامل مریضیه.


هم عدم مدیریت خونه،هم کمبود منابع مالی دست به دست هم داده بودن تا کیفیت زندگی یه خانواده توی فامیلمون اینقدر پایین بیاد.

اون وقت من اینجا ادعای دینداریم میشه!خاک بر سرم کننن...یعنی به همین شدت خاک بر سر من کنن که به خاطر بهانه های مختلف حواسم به زنا و بچه های فامیلمون نبود! حالم از خودم بیشتر از اون روتختیه بهم خورده!

رفتم یه مقدار ملافه تهیه کردم بدوزم یه جوری به اسم این که به همه دادم و هدیه ست و این حرفا برسونم بهش تا بعد ببینم چه گلی میتونم به سرم بگیرم!


فقط یه مسئله: دلداری ندید!راه حل بدید.

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۲
سیب

نظرات  (۱۵)

پاشدم الان زنگ بزنم به یکی از فامیلامون...
پاسخ:
برای چی؟
فقط مراقب باشید متوجه نشن می‌خواید بهشون کمک کنید...
پاسخ:
متوجه بشن خیلی بد میشه!
مخصوصا که شوهر این خانوم خیلی تعارف داره و مغروره، اگه بفهمه من میخوام کمک کنم، با خانومش به مشکل برمیخوره که چرا طوری زندگی رو میچرخونی که ملت وضع ما رو بفهمن. 
یه گرفتاری داره
پاسخ:
ان شاء الله حل میشه!
یه زمانی توی خونه پدریم، ما وضع مالیمون خیلی بد شده بود. اون زمان هرکس بهمون کمک کرد یا اومد خونمون یادمون مونده، هنوز بعد از پونزده سال احساس قدرشناسی و نفرتی که من دختر بچه از برخوردای مختلف پیدا میکردم یادم مونده.
خیلی مهمه توی سختی کنار فامیل باشیم.
فقط نکته گرفتنهای جناب دچار برام بینهایت قابل تامله‌
روزنامه ای نمی خونن هیچ مطلبی را 

پاسخ:
خیلی مهمه آدم چیزی رو متوجه میشه سریع به مرحله عمل برسونه.حتی یه بار توی عمرمون.
این خصلتشون واقعا عالیه!
وااقعا منم این روزا سر یه وقایعی به خودم همین حرفا رو میزنم
که خودت مگه برای دیگران چیکار میکنی خانم متدین؟؟؟؟
*
جشن تولدی چیزی در راه ندارن؟ یا مثلا..
ام..بهانه برای رسوندن این هدیه ها؟؟؟

پاسخ:
روبالشی ملافه که کادو تولد نمیشه... بیشتر عدم مهارته.
۰۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۲۴ علی رضا عظیمی راد
سلام
فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و قرارگرفتن در جرگه 100 وبلاگ برتر بیان در سال 96 را خدمت شما تبریک عرض میکنم.
محجبه میزبان نگاه ها و افکار زیبای شماست.
mohajabe.blog.ir
پاسخ:
من؟ نگاه نکردم! اصلا کامنت شما رفته توی هرزنامه ها!
سلام
خیلی کار خوبی کردید...دستتون دردنکنه...

ولی من فکر میکنم این یه درمان مقطعیه و این ملافه ها هم به زودی به عاقبت اون یکی ملافه ها دچار میشن...

چیزی که در نوشته شما بیشتر از فقر مالی و عدم استطاعت برای خرید ملافه به نظر من اومد، بی توجهی خانم خانه به بهداشت و زندگیه...من کسی رو میشناسم که با خانواده 5 نفره ش در یه اتاق 12 متری زندگی میکنن و واقعا اون اتاق مثل دسته گله...

نمیدونم راهش چیه و چجوری میشه به اون خانوم یاد بدید که تمیزتر زندگی کن ولی فکر میکنم اگر با روش خودتون راه زندگی کردن رو بهشون یاد بدید بیشتر کمکشون کردید...
پاسخ:
سلام
هنوز کاری نکردم عزیزم.باید ببینمشون. باید بیشتر ارتباط بگیرم باهاشون. به خاطر بی انگیزگیش توی زندگی به این مسائل بی توجهه.حتی برای کمردردشم هیچ کاری نمیکنه. 
وقتی ارتباط بگیرم توی موقعیت میفهمم چه کار کنم.
چقدر این حس های انسان دوستانه رو بین زندگی ها کم دیده بودم این روزها... چقدر مطلبت در عین غم داشتن به دلم نشست... و کامنت دچار...
کاش اگر وب میخونیم و وب مینویسیم مثل الان یه چیزی هم ازش یاد بگیریم.
خدا خیرت بده :*
پاسخ:
من فعلا نتونستم کار خاصی بکنم.
سلام
اتفاقا روبالشی و ملحفه، کادو میشه...
به شرطی که آماده بخرید...
سرویسهای خوابهای آماده قشنگ ایرانی هست. یه ست کامل. بسته بندی خوبی هم داره.
اگه تولد خودشون، یا یکی از بچه هاشونه، به بهانه دیدن، همه فامیل رو جمع کنید و یه تولد غافلگیرانه براشون بگیرید.
و خیلی از چیزها رو به اسم کادو بدین.
*
کمردرد هم یا ببریدشون دکتر، یا افرادی رو تو تهران می شناسم که ماساژ می دن و مورد تایید هستند.
من خودم 95 تو سفر اربعین، یه بار که کوله می انداختم، درست ننداختم و دستم پیچ خوذد، کمی فقط درد می کرد... آخرش رفتم پیش یه خانمی و توی دو سه جلسه، ماساژ، بادکش، یه استخوان خیلی ظریف رو تو آرنجم جا انداخت...
پاسخ:
سلام.
اگر تهران هستید، آدرس یا شماره تماس اون خانوم رو لطفا بهم بدید.ممنون میشم.
سلام علیکم
به نظر من بیشترین کمک شما به ایشون ارتباطی هست که برقرار میکنید
مابقی به تبع همین ارتباط اتفاق می افته
به نیت تالیف قلوب با ایشون ارتباطتون رو نزدیک کنید
پاسخ:
علیکم السلام
دقیقا.
اول باید ارتباط بگیرم تا یخ رابطه باز بشه.همین اول بسم الله نمیتونم برم کاری بکنم.میشه دخالت بیجا.
پستتون تاثیر گذار بود
مرسی
پاسخ:
خواهش
مواظب باشید ترس های موهوم این دوره زمونه از ریاکاری و این چیزا، شما رو از نوشتن این مطالب که گرد مرگ از سر و روی دینداری مون پاک میکنه، باز نداره. 
پاسخ:
اگه دقت کنید من هنوز هیچ کاری نکردم. اعصابم خورد بود اومدم اینجا نوشتم. دغدغه م بود.همین.
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

ولادت حضرت علی اکبر سلام الله علیه و روز جوان، بر شما مبارک


یعنی به حال شما غبطه خوردم واقعا...اینقدر مسئولیت پذیر...احسنت...


عرض کنم که یه بخشی از مشکل به نظرم همون چیزیه که این مومن-یلدا- فرمودند...
خانم خونه هم، مدیریتش ضعیفه...چون خانم ها هر جوری هم باشند، سر نظافت خونه، خیلی حساسند...ولو شده به مرد خونه میگن تمیز کنه...
شاید بهتر باشه قبل از اینکه اون ملافه ها را هدیه دید، با چند نفر دیگه، به بهانه کمک به اون خانم و اینکه کمرش یه کم آسیب دیده، اول دستی به سر و گوش خونه بکشید و بعد هم چه می دونم اون خانم را پیش یه دکتر خوب ببرید...
آقا هم حرفی زد بگید ما می خواستیم خودمون بریم دکتر برای فلانی، گفتیم ایشونم ببریم..از این داستان ها خانم ها خوب بلدند سر هم کنند(لبخند)

برای وضعیت مالی ایشون هم اگه اون خانم هنری چیزی بلده، ترغیبش کنید که انجام بده و تو فامیل، کارهاشو بخرید ازش که انگیزه پیدا کنه...


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام.خوب هستید؟
نمیتونم از کسی کمک بگیرم.به هیچ کس برای این که ذهنیت بدی پیدا نکنه یا بعدها با عزت نفس اون خانوم یا خانواده ش بازی نکنه اعتماد ندارم.
مسئله ای که کار رو سخت میکنه اینه که فاصله خونه ها خیلی زیاده. دو ساعت مسیرمونه. 
دقیقا خانوم مهارت مدیریت خونه رو نداره همراه با دو تا پسر شلوغ و یه شوهر سختگیر. یکم بی انگیزگی هم داره که به خاطر گرفت و گیرش توی زابطه با شوهرشه. فقط وقتی ارتبتطم عمیقتر بشه میتونم دقیق ب
م چی کار میشه کرد. فعلا فقط منتظرم که رابطه بگیرم. شاید این ماه یا ماه مبارک بتونم دو بار ببینمشون. وبار که ببینمشون تلفنی رابطه میگیرم و تلفنی کمک میکنم.
سلام
دقیقا یاد یه موردی افتادم که سالها پیش باهاش مواجه شدم.
یه خانواده ۴ نفره .
مادر خانواده از ناحیه ی پا و دست در جهت های مخالف معلول بود و از عهده ی کارای شخصی شون برنمی اومد.
دختر بزرگ خانواده هم مادر زادی یک دست نداشت.
و پدر و پسر خانواده بیخیال این وضعیت زندگی (پاکیزه بودن محیط خونه ) 
با بررسی اولیه نمیشد علنا دست بکار بشیم و کمکی در جهت تمیزی خونه برداریم .
اما به پیشنهاد من و چند تن از دوستان تصمیم گرفتیم به بهانه خونه تکونی قبل از نوروز 
 و تغییر چیدمان منزل به اونا در اینمورد کمک کنیم.
با کمک پسر کوچک خونه (ابتدایی بودند)  و مادر  و حتی دختر خانواده (ابتدایی بودند) 
 تونستیم خدا رو شکر وضعیت ظاهری خونه رو تمیز کنیم .
سپس پیشنهاد گچ کاری و رنگ کاری فضای خونه رو همزمان دادیم.
الان بعد از گذشت سالها اگر کسی پاش بخوره به اون خونه خدا رو شکر چون درس نظم و ترتیب و آراستگی منزل رو یاد گرفتن 
خونه تر تمیزه در عین فقر حاکم خونه.
البته هر ماه با کمک خیرین برای این خونه مواد شوینده و... در اختیار خانواده قرار میگیره.
بنظرم باید ابتداً اول خانواده رو باید جلب کنی ! ارتباط تون باهاشون روز به روز گرم کنید
دوم بچه ها رو تشویق کنین به تمیزی حتی اگر شده جایزه براشون تدارک ببینید.
البته مثال در اینمورد زیاد داریم اگر این مورد این شکلی نشد  عملی بشه  بگین راههای بعدی رو بگم.
ایشالا با این کار خیر دنیا و آخرت نصیبتون بشه الهی 🙏

پاسخ:
سلام
رهاشون نباید کرد. خانواده ای که شما فرمودید واقعا نیازمند به کمک مستمر هستن.نمیشه رهاشون کرد. اما این خانوم سلامت نسبی داشت. فقط بی انگیزه بود باید کمکشون کنم ولی از یه جایی به بعد مثل بچه که باید مشتقل بشه و وابستگیش رو از بین ببریم رهاش کنم.
ممنون
خیلی ممنون از راهنماییتون.حتما نیاز دارم.فقط این خانوم نیستن بقیه هم هستن. 
ما هم عادت کردیم به این ماخرای با سیلی صورت رو سرخ نگه داشتن ... چقدم سخته رعایت هم زمان حفظ عزت نفس و رفع حاجت از نزدیکان
پاسخ:
همه این عادت رو یه روزایی تجربه کردن. اصولا دنیا نا پایداره. پس هم روز خوش داره و هم روز ناخوش. و اگه روز خوش از حد بگذری، روزهای ناخوشت زیاده از حد میشه. پس نه در خوشی میشه افراط کرد و نه در ناخوشی اظهار ناخوشی. صورتمون رو با سیلی باید سرخ نگه داریم تا اونی که ایمانش روی پوست موزه، به رزاقیت خدا شک نکنه. تا بلکه یه روزی برسه که بفهمه خوشی و نا خوشی از خصلت های دنیاست و نه لنگی رزاقیت خدا. 
رعایت عزت نفس آدما مشکل نیست رفع حاجت هم به مدد خدای مهربون مشکل نیست. این که به یه زن یا بچه ای که تقریبا تموم روزای عمرش نا امنی وسختی کشیده،  نزدیک بشی و بهش بفهمونی فقط میخوای انجام وظیفه کنی تا اون بتونه روز خوش دنیاش رو هم تجربه کنه سخته! این که اون آدم تو رو خودی ندونه و طردت کنه و بهت زخم بزنه سخته.
باز اینم سخت نیست وقتی میبینی که زمان رفع حاجت اون جلوت شاخ میشه و میگه من خودم بلدم..من خودم میتونم..من بودم که خودمو نجات دادمو تو کارت غلطه وووو اون زمان سخته. 
باز اینم سخت نیست وقتی میبینی این آدم تو که هیچ حتی به خدایی که تو رو وسیله کرد تا رزاقیتش برای اون خانواده جلوه کنه هم، پشت میکنه و خلاف نظر خدا خواست خدا رفتار میکنه. دردددد میکشیی! 
ولی بازم رزاقیت خدا که لطف عام خداست پس تو هم نباید کمک هاتو از کسی دریغ کنی!
باور میکنید که این پروسه چندین بار برای من و بیشتر برای شوهرم تکرار شده تا جایی که مردم گمان کردن ما ساده لوحیم؟!
دلمون خوشه اکثرالجنة من البله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی